Полезно е да си задавате подобни въпроси:
- Какво ще се случи, ако изчезне всичко от диска на който са вашите данни? Такива неща се случват напр. при технически проблеми или при поява на криптовирус.
- Имате ли архиви от последните няколко часа; от последните няколко дни; от последните няколко месеца?
- Къде са вашите архиви? Ако са на диска на който са били данните вероятно не може да се разчита на тях.
- Колко време ще ви е необходимо за да продължите работа?
- Можете ли да се справите сами или имате нужда от помощ?
- Има ли някой, който има ангажимент да ви помогне в определен срок.
Не мислете, че това не може да се случи с вашите данни. Инциденти с данните се случват непрекъснато даже в големи организации, където се използват бази данни и скъп хардуер които са много по надеждни от тези, които може да си позволим. Затова винаги се разчита на архиви и се мисли как може да се възстановят данните при евентуални инциденти.
Най важното което трябва да се знае за базите данни, използвани от ПП ПИТАГОР:
- Всяка база данни е свързана с папка в която са всички файлове, използвани от системата.
- Запазването на всички файлове от тази папка /без вложените в нея други подпапки/ е гаранция, че имате коректен архив на тези данни.
- Възстановяването на отделни файлове от базата данни е възможно само в някои случаи. Ако проблема е свързан с част от базата данни - консултирайте се дали е възможно да се възстановят само някои файлове.
- Архивите, които се създават по време на използване на данните от Ptg-XP може да не са коректни. Ако тези архиви са създадени с PtgSupport риска е минимален, но ако са създадени с COBIAN или с друга подобна програма вероятността да е некоректен е голяма.
Някои важни съвети:
- Задължително е да имате архиви от последните няколко дни.
- Желателно е да имате архиви от последната година /напр. през 10 дни/ и архиви от последните няколко часа.
- Важните архиви да са на сигурно място. Това са архивите от последните няколко дни и архивите преди годишните приключвания. Добър вариант е да са на ФТП сървър. Ако нямате такава възможност в края на всеки работен ден запазвайте архиви на DVD.
- Използвайте PtgSupport. Безплатния вариант предупреждава за някои проблеми с данните и прави архиви от последните 30 дни. Това е полезно, но не е достатъчно.
- Лицензирания вариант на PtgSupport може да създава няколко вида архиви за всяка папка и да записва някои от тях на ФТП сървър.
- Потребителите с които имаме абонаментни договори за поддържане могат да използват наш ФТП сървър.
- Ако не можете да си регистрирате свой ФТП сървър потърсете помощ. Цената за хостинга е символична.
- Проверявайте периодично коректни ли са архивите, които се създават автоматично. Има случаи, когато не се архивират папките в които са актуалните данни и се заблуждавате, че имате архиви. Вероятността това да се случи ако използвате PtgSupport е много по малка защото задачите за архивиране са в самите папки с данни.
Няма коментари:
Публикуване на коментар