Всеки документ за продажби е свързан с партида от разчетна сметка КЛИЕНТИ /411* / ако документа е фактура или с партида от сметки 501* или 422* ако става дума за касови продажби.
Всеки ред от документите за продажби е свързан с една или 2 допълнителни партиди, които най често са дефинирани за конкретния артикул.
Задължителна е партидата за отчитане на продажбите. Това в общия случай е партида от сметка 70*. Ако в артикула е зададена сметка от група 412* /аванси/ партидата се формира като към сметката се добави клиента и фактурата.
Ако реда от продажната е свързан с конкретен материален актив се записва и партида от сметка 30*.
Има възможност зададените партида в данните за избрания артикул да се променят при конкретни продажби. Може да се променя аналитичността /без сметката/. Ако това се направи при въвеждане на някой ред при всички следващи нови редове за артикулите от същата сметка по подразбиране се попълват променените стойности.
Ако в данните за потребителя са зададени стойности по подразбиране за партидите, свързани с артикулите при всеки нов ред от документите за продажби контировките се променят според данните за потребителя, ако сметките за артикула са същите.
Няма коментари:
Публикуване на коментар